Tips atasi kesepian

Monday, December 20, 2010

| | |
Okae, kali ni entry about tips pulak..dah lama rasanya takde tips baru yang  menyeri di ruang legar blog myra ni..hehe..Masuk bab sepi ni,kadang-kadang dalam hidup ni, ada masa kita gembira ada masa kita sedih, ada masa kita rasa bahagia dan ada masa kita akan rasa sepi.


Jangan tak tahu kadang-kadang rasa sepi ini boleh membunuh..Oh, ianya bukanlah sampai boleh membunuh diri tiba-tiba hanya dek kerana kesepian melanda diri, tetapi rasa sepi ini boleh membunuh mood-mood happy yang datang untuk mendekati..Mungkin masa itu emosi melanda diri atau kadangkala kita perlukan masa untuk bersendirian..Betul idak?Certain people lebih suka bersendirian dan mereka ini lebih cenderung untuk selalu rasa kesepian.. Buat mereka yang memang sukakan keriuhan rasanya tidak ada masalah untuk korang cuma kadang-kadang je sepi ini akan datang..heee

Lets go on with the tips!


1) Shopping!
Bila shopping ni tambah-tambah untuk jantinanya perempuan memang terserlahla  nafsu yang bertubi-tubi bila sampai di shopping complex.Mana taknya bila kita tengok benda yang cantik, sweet-sweet gitu rasa sunyi sepi yang melanda diri secara automatiknya akan hilang..Hehe..Tapi engat ye, jangan sampai kering kontang itu fulus. Bagi mereka yang sedang kering fulusnya, bolehla membuat rondaan window shopping mungkin itu dapat membantu :)


2) Dengar lagu!
Masa sunyi sepi nilah kita dapat layan lagu.Pilihla rentak lagu kegemaran korang dan nyayilah bersama..hehe..Kadang-kadang, lagu-lagu ni pon boleh jadi peneman korang dikala sepi.


3) Buat benda yang kamu suka!
Okae, apa yang korang suka buat? berangan nak kahwin dengan anak rajakah? ataupun membaca takpun berblogging..Masa sepi nilah idea untuk menaip entry mencurah-curah ke ladang gandum kan kan..sebabnya bila dah sunyi sepi, banyak benda yang menghantui kita..So, why not luahkan pada blog seperti menulis diary itu?heee..

6 komen dari sweety:

nurulfaridah said...

suke tips nih..hihi

Wan Gerrard said...

betul tuk no 2 dan 3 je =P..Gerrard suka buat aktiviti luar mcm main bola sepak, jogging, dan tengok match bola..hehe

Anonymous said...

sepi
sendiri
lagi

klw berangan tu susa sket la.
nt trus kene sindrowm rase nak nanes.
hohoho.

teringat kenangan dlu.
T_T

Ujang9897 said...

tips yg bagus....tp lnk tambah lg...kacau org..hee

Areyoudys said...

as salam..
kesepian?
adoi..macam2..
tiada kesepian yang paling saya takuti.
melainkan kepada-Nya.
tu paling penting.

:)

myraVea said...

nurulfaridah : hehe...boleh aplikasikannye *wink